Zoeken
Zoeken kan via de modus 'eenvoudig zoeken' (één veld) of uitgebreid via 'geavanceerd zoeken' (meerdere velden). Zo kan je bv. zoeken op een combinatie van een auteursnaam (auteur), een jaartal (jaar) en een documenttype.
Boekenmand
Nuttige resultaten kan je aanvinken en toevoegen aan een mandje. De inhoud hiervan kan je exporteren of afdrukken (naar bv. PDF).
RSS
Op de hoogte blijven van nieuw toegevoegde publicaties binnen uw interessegebied? Dit kan door een RSS-feed (?) te maken van jouw zoekopdracht.
nieuwe zoekopdracht
one publication added to basket [405622] |
Scenario-onderzoek Masterplan Lillo: Aanvullende hydrodynamische modelberekeningen
Stark, J.; Meire, D. (2025). Scenario-onderzoek Masterplan Lillo: Aanvullende hydrodynamische modelberekeningen. Versie 4.0. WL Rapporten, 24_087_1. Waterbouwkundig Laboratorium: Antwerpen. VII, 22 pp. https://dx.doi.org/10.48607/289
Deel van: WL Rapporten. Waterbouwkundig Laboratorium: Antwerpen. , meer
|
|
Beschikbaar in | Auteurs |
|
Documenttype: Projectrapport
|
Trefwoorden |
Hydraulics and sediment > Hydrodynamics > Current velocities and patterns Numerical modelling België, Zeeschelde, Lillo [Marine Regions]
|
Author keywords |
Hydrodynamische modellering; Telemac; Masterplan Lillo |
Project | Top | Auteurs |
- Hydro-morfologische analyse Masterplan Lillo, meer
|
ContactgegevensOpdrachtgever: De Vlaamse Waterweg
, meer
Abstract |
In dit rapport is een scenario-analyse uitgevoerd om de hydrodynamische invloed van werkzaamheden die deel uitmaken van het Masterplan van Lillo te analyseren. Het rapport vormt een aanvulling op eerder modelonderzoek door het Waterbouwkundig Laboratorium waarin het effect van de verplaatsing van de jachthaven van Lillo al werd onderzocht. Er is gebruik gemaakt van het Scaldis-2019 model in Telemac-3D. Voor dit model werd in het kader van het huidig scenario-onderzoek een nieuw modelrooster aangemaakt met een verfijning in het studiegebied rondom Fort Lillo. Vervolgens werden modelscenario’s opgezet waarin de geometrie en bathymetrie voor Fase 2 – Deel 1 (optimalisaties schorplatform in Potpolder Lillo en zuidelijk deel Galgenschoor) en Fase 2 – Deel 2 (i.e., verplaatsing jachthaven en aanvullende optimalisaties Galgenschoor) werden geïmplementeerd. De hydrodynamische effecten van beide uitvoeringsfases kunnen zo afzonderlijk worden geanalyseerd. Ook is een inschatting gemaakt van potentiële veranderingen in sedimentatie- of erosiepatronen. |
IMIS is ontwikkeld en wordt gehost door het VLIZ.