Zoeken
Zoeken kan via de modus 'eenvoudig zoeken' (één veld) of uitgebreid via 'geavanceerd zoeken' (meerdere velden). Zo kan je bv. zoeken op een combinatie van een auteursnaam (auteur), een jaartal (jaar) en een documenttype.
Boekenmand
Nuttige resultaten kan je aanvinken en toevoegen aan een mandje. De inhoud hiervan kan je exporteren of afdrukken (naar bv. PDF).
RSS
Op de hoogte blijven van nieuw toegevoegde publicaties binnen uw interessegebied? Dit kan door een RSS-feed (?) te maken van jouw zoekopdracht.
nieuwe zoekopdracht
one publication added to basket [338084] |
A new Fault Ride-Through (FRT) topology for induction generator based wind energy conversion systems
Rauf, A.M.; Khadkikar, V.; El Moursi, M.S. (2019). A new Fault Ride-Through (FRT) topology for induction generator based wind energy conversion systems. IEEE Trans. Power Deliv. 34(3): 1129-1137. https://hdl.handle.net/10.1109/TPWRD.2019.2894378
In: IEEE Transactions on Power Delivery. IEEE: New York. ISSN 0885-8977; e-ISSN 1937-4208
| |
Author keywords |
Fault ride-through; shunt and series compensation; ten switch converter |
Auteurs | | Top |
- Rauf, A.M.
- Khadkikar, V.
- El Moursi, M.S.
|
|
|
Abstract |
Leading wind turbine manufacturers are running life extension programs for their installed wind farms which include fixed speed induction generator-based wind turbines (FSIG-WT). To accommodate the requirement of recent grid codes in these upgrades, this paper presents a new topological configuration to enhance the fault ride through (FRT) operation of FSIG-WT. The topology comprises ten semiconductor switches in total and performs shunt and series compensation concurrently in response to the dynamic grid conditions. A coordinated control strategy is developed for the proposed topology to ensure smooth steady state operation, enhanced transient response, and most importantly, FRT capability in adherence to the recent grid code requirements. In addition, the control strategy maintains the linear modulation range and uniform switching frequency across all the switches participating in series and shunt compensation. The validity of the proposed topology and the coordinated control strategy is verified through extensive simulation study under different operating conditions. |
IMIS is ontwikkeld en wordt gehost door het VLIZ.