Zoeken
Zoeken kan via de modus 'eenvoudig zoeken' (één veld) of uitgebreid via 'geavanceerd zoeken' (meerdere velden). Zo kan je bv. zoeken op een combinatie van een auteursnaam (auteur), een jaartal (jaar) en een documenttype.
Boekenmand
Nuttige resultaten kan je aanvinken en toevoegen aan een mandje. De inhoud hiervan kan je exporteren of afdrukken (naar bv. PDF).
RSS
Op de hoogte blijven van nieuw toegevoegde publicaties binnen uw interessegebied? Dit kan door een RSS-feed (?) te maken van jouw zoekopdracht.
[ meld een fout in dit record ] | mandje (1): toevoegen | toon |
one publication added to basket [291694] | |
Optimalisatie diepteprofiel voor de toegankelijkheid van de Scheldehavens: deelrapport 1. Klantenwensen maart 2017 Verwilligen, J.; Eloot, K.; Mostaert, F. (2017). Optimalisatie diepteprofiel voor de toegankelijkheid van de Scheldehavens: deelrapport 1. Klantenwensen maart 2017. Versie 4.0. WL Rapporten, 17_044_1. Waterbouwkundig Laboratorium: Antwerpen. VIII, 31 pp.
Deel van: WL Rapporten. Waterbouwkundig Laboratorium: Antwerpen. , meer
|
Beschikbaar in | Auteurs |
| |
Documenttype: Projectrapport |
Trefwoorden |
Numerical calculations Simulations ANE, Nederland, Sloehaven [Marine Regions]; België, Zeeschelde, Haven van Antwerpen [Marine Regions] |
Author keywords |
|
Auteurs | Top | |
Abstract |
Tankvaart Kieldrechtsluis bij diepgang 16.5 m en minimale tijpoortlengte gelijk aan 2 uur: - Opvaart (scenario 1a en 1b) - Afvaart (scenario 2) Containervaart Deurganckdok bij diepgang 18.0 m en minimale tijpoortlengte gelijk aan 1 uur: - Opvaart (scenario 3) - Afvaart (scenario 4) Bulkvaart Vlissingen Sloehaven bij diepgang 17.0 m en een minimale tijpoortlengte gelijk aan 30 minuten - Opvaart met stroomcriterium [-15 minuten SvH;+15 minuten SvH] in 90% van de tijen (scenario 5). In het kader van voorliggende opdracht ontwikkelde WL een rekenmethodiek die toeliet om uitgaande van een vooropgestelde toegankelijkheid een minimaal vereist diepteprofiel te berekenen. Hierbij wordt iteratief een gelijkwaardige verdieping toegepast op de openings- en sluitingsdrempels van een tijpoortberekening. Per drempel kon bovendien een maximale diepte gedefinieerd worden waaronder de drempel niet verdiept mocht worden. De rekenmethodiek werd toegepast op bovenvermelde klantenwensen en resulteerde voor elk in een geoptimaliseerd diepteprofiel. Op basis van de resultaten is een inschatting mogelijk van de vereiste inspanningen om te voldoen aan de klantenwensen. |
Top | Auteurs |