In 2012 verloren we Jean Jacques Peters, voormalig ingenieur van het Waterbouwkundig Laboratorium (1964 tot 1979) en internationaal expert in sedimenttransport, rivierhydraulica en -morfologie. Als eerbetoon aan hem hebben we potamology (http://www.potamology.com/) gecreëerd, een virtueel gedenkarchief dat als doel heeft om zijn manier van denken en morfologische aanpak van rivierproblemen in de wereld in stand te houden en te verspreiden.
Het merendeel van z’n werk hebben we toegankelijk gemaakt via onderstaande zoekinterface.
Inland vessels at sea: a useful contradiction to solve missing links in waterway systems
Vantorre, M.; Eloot, K.; Geerts, S. (2013). Inland vessels at sea: a useful contradiction to solve missing links in waterway systems, in: Rigo, P. et al. (Ed.) PIANC - SMART Rivers Conference 2013, 23 - 27 September 2013 - Maastricht / Liège: Proceedings. pp. paper 25 [1-9]
In: Rigo, P.; Wolters, M. (Ed.) (2013). PIANC - SMART Rivers Conference 2013, 23 - 27 September 2013 - Maastricht / Liège: Proceedings. PIANC: Brussels. ISBN 978-2-87223-209-3. 566 pp.
For a limited number of maritime ports, the local regulations conditionally allow inland vessels to carry out short sea voyages to reach the inland waterway network. This type of traffic, usually referred to as ‘estuarine’, ‘fluvio-maritime’ or ‘sea-river’ traffic, is well established in e.g. Zeebrugge, Le Havre, the Italian Adriatic coast. Inland vessels have to fulfill a set of technical requirements, issued by both the classification society and the local authorities, while they can only navigate at sea in favourable weather conditions. An overview is given of the regulations valid for the different areas where river-sea traffic is common practice. Apparently, no uniformity exists among neither the requirements nor the restrictions.
Alle informatie in het Integrated Marine Information System (IMIS) valt onder het VLIZ Privacy beleid