Over het archief
Het OWA, het open archief van het Waterbouwkundig Laboratorium heeft tot doel alle vrij toegankelijke onderzoeksresultaten van dit instituut in digitale vorm aan te bieden. Op die manier wil het de zichtbaarheid, verspreiding en gebruik van deze onderzoeksresultaten, alsook de wetenschappelijke communicatie maximaal bevorderen.
Dit archief wordt uitgebouwd en beheerd volgens de principes van de Open Access Movement, en het daaruit ontstane Open Archives Initiative.
Basisinformatie over ‘Open Access to scholarly information'.
Studie naar de directe baten van de verruiming van de Westerschelde: een logistieke benadering. Eindrapport
Verbeke, A.; Notteboom, T. (2004). Studie naar de directe baten van de verruiming van de Westerschelde: een logistieke benadering. Eindrapport. European Centre for Strategic Analysis: Bergen op Zoom. 183 + annexes pp.
| |
Beschikbaar in | Auteurs |
|
Documenttype: Eindrapport
|
Trefwoorden |
Topographic features > Channels > Navigational channels ANE, Nederland, Westerschelde [Marine Regions] Brak water |
Abstract |
Doel van de studieHet doel van het onderzoek is het berekenen van de directe baten van een verruiming van de vaarweg van de Westerschelde, ter aanvulling en ter toetsing van de resultaten van het marktaandeelmodel voor de containersector. Bij de berekening zijn de baten per marktpartij in de vervoersketen berekend, vandaar de benaming ‘een logistieke benadering’. Het onderzoek vormt, evenals het onderzoek naar marktaandelen, input voor de Maatschappelijke Kosten-Batenanalyse Toegankelijkheid, waarin de effecten worden berekend van een verruiming van de vaarweg van de Schelde op de toegankelijkheid van de Antwerpse haven (in termen van kosten en baten).Het onderzoek is uitgevoerd door prof.dr. Alain Verbeke van het European Centre for Strategic Analysis, met medewerking van prof.dr. Theo Notteboom van het Institute of Transport and Maritime Management Antwerp. |
IMIS is ontwikkeld en wordt gehost door het VLIZ.