Over het archief
Het OWA, het open archief van het Waterbouwkundig Laboratorium heeft tot doel alle vrij toegankelijke onderzoeksresultaten van dit instituut in digitale vorm aan te bieden. Op die manier wil het de zichtbaarheid, verspreiding en gebruik van deze onderzoeksresultaten, alsook de wetenschappelijke communicatie maximaal bevorderen.
Dit archief wordt uitgebouwd en beheerd volgens de principes van de Open Access Movement, en het daaruit ontstane Open Archives Initiative.
Basisinformatie over ‘Open Access to scholarly information'.
Navigating ocean literacy in Europe: 10 years of history and future perspectives
Mokos, M.; De-Bastos, E.S.R.; Realdon, G.; Wojcieszek, D.; Papathanasiou, M.; Tuddenham, P. (2022). Navigating ocean literacy in Europe: 10 years of history and future perspectives. Mediterr. Mar. Sci. 23(2): 277-288. https://dx.doi.org/10.12681/mms.26989
In: Mediterranean Marine Science. National Centre for Marine Research: Athina. ISSN 1108-393X; e-ISSN 1791-6763, meer
| |
Trefwoord |
|
Author keywords |
Ocean literacy; sustainable development; Europe; UN Ocean Decade; SDG14; EMSEA |
Auteurs | | Top |
- Mokos, M., meer
- De-Bastos, E.S.R.
- Realdon, G.
|
- Wojcieszek, D.
- Papathanasiou, M., meer
- Tuddenham, P., meer
|
|
Abstract |
Ocean Literacy (OL) emerged in the USA in the 2000s as a concept developed for the education system aimed at teachers. In 2011, it gained the attention of European educators who formed the first OL network in Europe, the European Marine Science Educators Association (EMSEA). Parallel to that initiative, Portugal started the first initiative to adopt OL content into formal education. Since then, there has been a major shift towards a more literate society in Europe. This paper reviews the development of OL in Europe, elaborates the role of OL for the sustainable future of the European seas, and provides recommendations for OL actions. |
IMIS is ontwikkeld en wordt gehost door het VLIZ.