Over het archief
In 2012 verloren we Jean Jacques Peters, voormalig ingenieur van het Waterbouwkundig Laboratorium (1964 tot 1979) en internationaal expert in sedimenttransport, rivierhydraulica en -morfologie. Als eerbetoon aan hem hebben we potamology (http://www.potamology.com/) gecreëerd, een virtueel gedenkarchief dat als doel heeft om zijn manier van denken en morfologische aanpak van rivierproblemen in de wereld in stand te houden en te verspreiden.
Het merendeel van z’n werk hebben we toegankelijk gemaakt via onderstaande zoekinterface.
[ meld een fout in dit record ] | mandje (0): toevoegen | toon |
LIFE SPARC – action C10: transfer to other estuaries (Replicability & Transferability): sub report 2. Detailed models for the hydrodynamics in the 8 selected locations Bi, Q.; Smolders, S.; Vanlede, J. (2022). LIFE SPARC – action C10: transfer to other estuaries (Replicability & Transferability): sub report 2. Detailed models for the hydrodynamics in the 8 selected locations. Version 2.0. FHR reports, 16_072_2. Flanders Hydraulics Research: Antwerp. VIII, 48 + 3 app. pp. https://dx.doi.org/10.48607/91
Deel van: FHR reports. Flanders Hydraulics Research: Antwerp
|
Beschikbaar in | Auteurs |
| |
Documenttype: Projectrapport |
Trefwoorden |
Numerical modelling Physics > Mechanics > Hydraulics Water bodies > Coastal waters > Coastal landforms > Coastal inlets > Estuaries |
Project | Top | Auteurs |
|
Contactgegevens
Opdrachtgever: Vlaamse overheid; Beleidsdomein Leefmilieu, Natuur en Energie; Agentschap Natuur & Bos (ANB)
Auteurs | Top | |
|
Abstract |
In nature, the de-embankments and the FCA-CRT areas will silt up. In order to understand the long-term evolution of these areas, an empirical sedimentation model is set up, with its inputs derived from the numerical model. The results show that the eight project areas are effective in the protection of the estuary against flooding, and can reduce the high water level significantly in a storm surge event. The sedimentation rates estimated by the empirical model suggest that it will take several decades before these areas silt up. Therefore, they are capable of being in operation until 2050 and likely many years after that. |
Top | Auteurs |