In 2012 verloren we Jean Jacques Peters, voormalig ingenieur van het Waterbouwkundig Laboratorium (1964 tot 1979) en internationaal expert in sedimenttransport, rivierhydraulica en -morfologie. Als eerbetoon aan hem hebben we potamology (http://www.potamology.com/) gecreëerd, een virtueel gedenkarchief dat als doel heeft om zijn manier van denken en morfologische aanpak van rivierproblemen in de wereld in stand te houden en te verspreiden.
Het merendeel van z’n werk hebben we toegankelijk gemaakt via onderstaande zoekinterface.
Systematic techniques for fairway evaluation based on ship manoeuvring simulations
Lataire, E.; Vantorre, M.; Candries, M.; Eloot, K.; Verwilligen, J.; Delefortrie, G.; Mansuy, M.; Chen, C. (2018). Systematic techniques for fairway evaluation based on ship manoeuvring simulations, in: Proceedings of the 34th PIANC World Congress 2018 in Panama City, Panama. pp. [1-13]
In: (2018). 34th PIANC World Congress 2018 in Panama City, Panama: papers. PIANC: [s.l.].
Ship Manoeuvring simulators are commonly used for training purposes. For research purposes the simulations can be human controlled on a full mission bridge simulator but the human interaction can be bypassed and the mathematical model of the simulator can be fed with different types of input. These different simulations types, fast-time position captive, fast-time track captive, fast-time track predefined controls and fast-time track controller, as well as real-time simulation are explained and the merits of each type are illustrated with an example of a deep-drafted and wide vessel on the Canal Ghent Terneuzen.
Alle informatie in het Integrated Marine Information System (IMIS) valt onder het VLIZ Privacy beleid