Zoeken
Zoeken kan via de modus 'eenvoudig zoeken' (één veld) of uitgebreid via 'geavanceerd zoeken' (meerdere velden). Zo kan je bv. zoeken op een combinatie van een auteursnaam (auteur), een jaartal (jaar) en een documenttype.
Boekenmand
Nuttige resultaten kan je aanvinken en toevoegen aan een mandje. De inhoud hiervan kan je exporteren of afdrukken (naar bv. PDF).
RSS
Op de hoogte blijven van nieuw toegevoegde publicaties binnen uw interessegebied? Dit kan door een RSS-feed (?) te maken van jouw zoekopdracht.
[ meld een fout in dit record ] | mandje (2): toevoegen | toon |
CFD predictions including verification and validation of hydrodynamic forces and moments on a ship in restricted waters Zou, L. (2011). CFD predictions including verification and validation of hydrodynamic forces and moments on a ship in restricted waters. R, 11:126. MSc Thesis. Department of Shipping and Marine Technology. Chalmers University of Technology: Gothenburg. x, 78 pp.
Deel van: R. Department of Shipping and Marine Technology. Chalmers University of Technology: Göteborg. ISSN 1652-9189, meer
|
Thesis info: |
Beschikbaar in | Auteur |
| |
Documenttype: Doctoraat/Thesis/Eindwerk |
Trefwoorden |
Moments Physics > Mechanics > Fluid mechanics > Hydrodynamics Predictions Structures > Freshwater structures > Inland waterways > Canals Validation Vehicles > Surface craft > Ships Verification Water > Deep water |
Author keywords |
|
Auteur | Top | |
|
Abstract |
In this thesis, the hydrodynamic forces and moments acting on a tanker hull are predicted by a Reynolds-Averaged Navier-Stokes (RANS) solver, including the influence from asymmetric flows (drift angle), shallow water (water depth) and canal banks (ship-bank distance). In addition, a formal Verification and Validation (V&V) procedure is applied to understand and control the numerical and modelling error in the computations. The general results are promising compared with the experimental measurements, as the current RANS method predicts the hydrodynamic quantities and trends qualitatively well. Moreover, an investigation of modelling errors indicates possible ways to obtain improved predictions. |
Top | Auteur |