Zoeken
Zoeken kan via de modus 'eenvoudig zoeken' (één veld) of uitgebreid via 'geavanceerd zoeken' (meerdere velden). Zo kan je bv. zoeken op een combinatie van een auteursnaam (auteur), een jaartal (jaar) en een documenttype.
Boekenmand
Nuttige resultaten kan je aanvinken en toevoegen aan een mandje. De inhoud hiervan kan je exporteren of afdrukken (naar bv. PDF).
RSS
Op de hoogte blijven van nieuw toegevoegde publicaties binnen uw interessegebied? Dit kan door een RSS-feed (?) te maken van jouw zoekopdracht.
[ meld een fout in dit record ] | mandje (0): toevoegen | toon |
Towards a post-humanist design for educational inclusion: proposing a study pedagogy for litter polluted critical zones Swillens, V.; Decuypere, M.; Vandenabeele, J.; Vlieghe, J. (2023). Towards a post-humanist design for educational inclusion: proposing a study pedagogy for litter polluted critical zones. European Journal for Research on the Education and Learning of Adults 14(3): 379-395. https://dx.doi.org/10.3384/rela.2000-7426.4660
In: European Journal for Research on the Education and Learning of Adults. Linköping University Electronic Press: Sweden. e-ISSN 2000-7426
|
Beschikbaar in | Auteurs |
|
Author keywords |
|
Auteurs | Top | |
|
Abstract |
In this contribution to the special issue on adult education, inclusion and justice we discuss how an inclusive pedagogy can foster a more just way of inhabiting litter polluted living environments, in which the interests of both human and non-human dwellers are taken into consideration. More precisely, we theorize how arts can function as study material and enable a collective sensitivity for the ways in which (non-)human entities (e.g., fishermen, seals, birds, litter pickers, tourists, plastic producers) constitute a ‘sick’ habitat. Based upon our theory-driven participatory action research with adult inhabitants of the litter polluted Belgian coast, we conclude that a study pedagogy has the power to constitute collective events of emancipation in which inhabitants of damaged living environments can start to inhabit these places, i.e., they become (more) attentive to the reciprocal relationships with other human and non-human entities and respond accordingly with care towards these entanglements. |
Top | Auteurs |