Zoeken
Zoeken kan via de modus 'eenvoudig zoeken' (één veld) of uitgebreid via 'geavanceerd zoeken' (meerdere velden). Zo kan je bv. zoeken op een combinatie van een auteursnaam (auteur), een jaartal (jaar) en een documenttype.
Boekenmand
Nuttige resultaten kan je aanvinken en toevoegen aan een mandje. De inhoud hiervan kan je exporteren of afdrukken (naar bv. PDF).
RSS
Op de hoogte blijven van nieuw toegevoegde publicaties binnen uw interessegebied? Dit kan door een RSS-feed (?) te maken van jouw zoekopdracht.
nieuwe zoekopdracht
Large-eddy simulations of a sediment plume released by a dredger using overflow
Decrop, B.; Sas, M.; De Mulder, T.; Toorman, E.A. (2018). Large-eddy simulations of a sediment plume released by a dredger using overflow. Journal of Applied Water Engineering and Research 6(1): 62-69. https://dx.doi.org/10.1080/23249676.2016.1209441
In: Journal of Applied Water Engineering and Research. Taylor & Francis: London. ISSN 2324-9676, meer
| |
Trefwoord |
|
Author keywords |
Trailer Suction Hopper Dredgers; turbidity plumes; large-eddysimulation; computational fluid dynamics |
Auteurs | | Top |
- Decrop, B., meer
- Sas, M.
- De Mulder, T., meer
- Toorman, E.A.
|
|
|
Abstract |
Sediment plume predictions are part of the assessment of environmental impacts of dredging. The main source of turbidity while employing Trailer Suction Hopper Dredgers is the release of excess water through the overflow shaft. The near-field plume dynamics below and directly behind the sailing hopper dredgers arc traditionally unknown during predictions of far-field plume dispersion. Indeed, an accurate input of the vertical and horizontal distributions of sediment at the source location is important to obtain reliable results at environmentally sensitive areas further away. In this paper, a computational fluid dynamics model is presented as a tool to determine the three -dimensional flows of water, sediment and air bubbles directly after release from the overflow shaft. The full dredger hull geometry and an actuator disc accounting for propeller action arc included. It is shown that the model can reproduce two different cases of overflow plumes measured in the field with fair accuracy. |
IMIS is ontwikkeld en wordt gehost door het VLIZ.