Zoeken
Zoeken kan via de modus 'eenvoudig zoeken' (één veld) of uitgebreid via 'geavanceerd zoeken' (meerdere velden). Zo kan je bv. zoeken op een combinatie van een auteursnaam (auteur), een jaartal (jaar) en een documenttype.
Boekenmand
Nuttige resultaten kan je aanvinken en toevoegen aan een mandje. De inhoud hiervan kan je exporteren of afdrukken (naar bv. PDF).
RSS
Op de hoogte blijven van nieuw toegevoegde publicaties binnen uw interessegebied? Dit kan door een RSS-feed (?) te maken van jouw zoekopdracht.
[ meld een fout in dit record ] | mandje (0): toevoegen | toon |
Open-water rudder tests using CFD Van Hoydonck, W.; Delefortrie, G.; De Maerschalck, B.; Vantorre, M. (2019). Open-water rudder tests using CFD, in: 32nd Symposium on Naval Hydrodynamics, Hamburg, Germany, 5-10 August 2018: proceedings. pp. [1-14]
In: (2019). 32nd Symposium on Naval Hydrodynamics, Hamburg, Germany, 5-10 August 2018: proceedings. not yet published. [S.n.]: [s.l.]. , meer
|
Beschikbaar in | Auteurs |
| |
Documenttype: Congresbijdrage |
Auteurs | Top | |
Abstract |
In the first part of the paper, CFD computations are executed for a limited grid convergence and validation study, where results are compared with experimental data obtained by Whicker and Fehlner (1958). Focus of the second part of the paper is on executing a number of unsteady CFD computations at full scale conditions to determine the lift, drag and moment coefficients on a symmetrical semi-balanced horn rudder for the full range of angles of attack (from 0 to 180 degrees). For the same geometry (isolated rudder blade), values for the lift in the ahead flow condition are similar to the experimental results. Once the geometry is modified by adding the horn and/or a mirror plane, differences are present for the whole range of angles of attack. It is shown that for the CFD computations tested at full scale, reliable coefficient graphs are obtained: the maximum lift coefficient in the astern flow condition is significantly lower than in the ahead condition and the lift curve slope in the ahead condition is steeper than in the astern condition. The modelled full scale drag values are also significantly lower than those obtained in the towing tank experiments. |
Top | Auteurs |