Zoeken
Zoeken kan via de modus 'eenvoudig zoeken' (één veld) of uitgebreid via 'geavanceerd zoeken' (meerdere velden). Zo kan je bv. zoeken op een combinatie van een auteursnaam (auteur), een jaartal (jaar) en een documenttype.
Boekenmand
Nuttige resultaten kan je aanvinken en toevoegen aan een mandje. De inhoud hiervan kan je exporteren of afdrukken (naar bv. PDF).
RSS
Op de hoogte blijven van nieuw toegevoegde publicaties binnen uw interessegebied? Dit kan door een RSS-feed (?) te maken van jouw zoekopdracht.
nieuwe zoekopdracht
Container ships moored at the port of Antwerp: modelling response to passing vessels
van Zwijnsvoorde, T.; Vantorre, M.; Ides, S. (2018). Container ships moored at the port of Antwerp: modelling response to passing vessels, in: 34th PIANC World Congress 2018 in Panama City, Panama: papers. pp. [1-18]
In: (2018). 34th PIANC World Congress 2018 in Panama City, Panama: papers. PIANC: [s.l.]. , meer
| |
Beschikbaar in | Auteurs |
|
Documenttype: Congresbijdrage
|
Abstract |
Economics of scale act as driving force for the construction of Ultra Large Container Vessels (ULCV). The biggest advantage of container vessels is fast loading and unloading of containers. Large motions of the moored vessel along the quay hamper this process and even cause safety issues. This paper focusses on modelling the behaviour of moored vessels under ship passages, using a two-step approach. The forces acting on the moored vessel are modelled using RoPES (PMH), the behaviour of the moored vessel is modelled using the Ghent University in-house time domain software Vlugmoor. In a first part, four validation cases are presented, based on GPS measurements performed at the North Sea Terminal in the port of Antwerp, where the moored vessel is a Neo-Panamax container vessel. In a second part, the mooring plan of the vessel is discussed in detail. Both on the level of the individual lines, as well as for the mooring plan, efficiency parameters are defined. These parameters express the capability of a mooring plan to deal with longitudinal and transversal forces, based on line angles and line lengths. |
IMIS is ontwikkeld en wordt gehost door het VLIZ.