Zoeken
Zoeken kan via de modus 'eenvoudig zoeken' (één veld) of uitgebreid via 'geavanceerd zoeken' (meerdere velden). Zo kan je bv. zoeken op een combinatie van een auteursnaam (auteur), een jaartal (jaar) en een documenttype.
Boekenmand
Nuttige resultaten kan je aanvinken en toevoegen aan een mandje. De inhoud hiervan kan je exporteren of afdrukken (naar bv. PDF).
RSS
Op de hoogte blijven van nieuw toegevoegde publicaties binnen uw interessegebied? Dit kan door een RSS-feed (?) te maken van jouw zoekopdracht.
nieuwe zoekopdracht
Oil pollution in the southeastern Baltic Sea by satellite remote sensing data in 2004-2015
Bulycheva, E.V.; Krek, A.V.; Kostianoy, A.G.; Semenov, A.V.; Joksimovich, A. (2016). Oil pollution in the southeastern Baltic Sea by satellite remote sensing data in 2004-2015. Transport and Telecommunication Journal 17(2): 155-163. https://dx.doi.org/10.1515/ttj-2016-0015
In: Transport and Telecommunication Journal. de Gruyter: Poland. e-ISSN 1407-6179
| |
Trefwoord |
|
Author keywords |
the Southeastern Baltic Sea; oil pollution; satellite monitoring;interannual and seasonal variability of oil pollution; oil spill driftforecast |
Auteurs | | Top |
- Bulycheva, E.V.
- Krek, A.V.
- Kostianoy, A.G.
|
- Semenov, A.V.
- Joksimovich, A.
|
|
Abstract |
The results of satellite monitoring of oil pollution in the Southeastern Baltic Sea in 2004-2015 are discussed in the paper. Interannual and seasonal variability of oil pollution is investigated. A steady decrease in total oil pollution was observed from 2004 to 2011. After a sharp increase of oil pollution in 2012, oil pollution level has established at 0.39 PI Index. Maximum of oil spills is observed in the spring and summer, which is probably due to favorable weather conditions for the detection of oil spills on radar images. According to the analysis of the shapes of the detected oil spills, it was concluded that the main polluters of the sea surface are vessels. No oil spills originated from the oil platform D-6 was detected in 2004-2015. Results of numerical experiments with the Seatrack Web oil spill model show that in the case of potential discharge of oil from the D-6 platform, oil will not reach the Curonian Spit beaches during 48 h after an accident. |
IMIS is ontwikkeld en wordt gehost door het VLIZ.