Zoeken
Zoeken kan via de modus 'eenvoudig zoeken' (één veld) of uitgebreid via 'geavanceerd zoeken' (meerdere velden). Zo kan je bv. zoeken op een combinatie van een auteursnaam (auteur), een jaartal (jaar) en een documenttype.
Boekenmand
Nuttige resultaten kan je aanvinken en toevoegen aan een mandje. De inhoud hiervan kan je exporteren of afdrukken (naar bv. PDF).
RSS
Op de hoogte blijven van nieuw toegevoegde publicaties binnen uw interessegebied? Dit kan door een RSS-feed (?) te maken van jouw zoekopdracht.
[ meld een fout in dit record ] | mandje (0): toevoegen | toon |
Access manoeuvre to Malamocco Lock: phase I: desk and field study Vantorre, M.; Vos, S.; Verwilligen, J.; Mostaert, F. (2017). Access manoeuvre to Malamocco Lock: phase I: desk and field study. Version 2.0. FHR reports, 16_038_1. Flanders Hydraulics Research/Ghent University: Antwerp. IX, 85 pp.
Deel van: FHR reports. Flanders Hydraulics Research: Antwerp, meer
|
Beschikbaar in | Auteurs |
| |
Documenttype: Projectrapport |
Trefwoord |
|
Author keywords |
|
Project | Top | Auteurs |
|
Auteurs | Top | |
Abstract |
Serious concerns exist with respect to the accessibility of the lock for sea-going vessels. Especially wind effects appear to have a negative effect on access manoeuvres to the lock. The aim of the present project is to formulate recommendations with respect to limiting conditions and accepted procedures for safe access and exit manoeuvres for arriving and departing ships of different types, dimensions and loading conditions, and to provide input data for determining and optimising timing of access and departure manoeuvres. The project is subdivided in two phases. Phase I contains consists of a desk and field study, resulting in a preliminary advise with respect to the possible procedure(s) and the development of a detailed project plan for studies for a ship manoeuvring simulator study. Phase II focuses on the execution of a ship manoeuvring simulator study resulting in final recommendations for accepted procedures for safe entry and exit manoeuvres and ship-related input data required for assessing and optimising locking cycles. The present report is the result of Phase I, and comprises a review of the information available on the situation in Malamocco, a comparative study with lock configurations worldwide, and a discussion with respect to possible measures to improve the accessibility. |
Top | Auteurs |