Zoeken
Zoeken kan via de modus 'eenvoudig zoeken' (één veld) of uitgebreid via 'geavanceerd zoeken' (meerdere velden). Zo kan je bv. zoeken op een combinatie van een auteursnaam (auteur), een jaartal (jaar) en een documenttype.
Boekenmand
Nuttige resultaten kan je aanvinken en toevoegen aan een mandje. De inhoud hiervan kan je exporteren of afdrukken (naar bv. PDF).
RSS
Op de hoogte blijven van nieuw toegevoegde publicaties binnen uw interessegebied? Dit kan door een RSS-feed (?) te maken van jouw zoekopdracht.
[ meld een fout in dit record ] | mandje (0): toevoegen | toon |
Physcal scale and 3D-numerical model simulations of tidal flow hydrodynamics at the port of Zeebrugge Hassan, W.; Willems, M.; Vanlede, J. (2016). Physcal scale and 3D-numerical model simulations of tidal flow hydrodynamics at the port of Zeebrugge, in: Proceedings of the 6th International Conference on the Application of Physical Modelling in Coastal and Port Engineering and Science(Coastlab16), Ottawa, Canada, May 10-13, 2016. pp. [1-9]
In: (2016). Proceedings of the 6th International Conference on the Application of Physical Modelling in Coastal and Port Engineering and Science(Coastlab16), Ottawa, Canada, May 10-13, 2016. [S.n.]: [s.l.]. , meer
|
Beschikbaar in | Auteurs |
| |
Documenttype: Congresbijdrage |
Trefwoorden |
Numerical models Physical models Physics > Mechanics > Fluid mechanics > Hydrodynamics |
Auteurs | Top | |
Abstract |
In a large integrated research project for the port of Zeebrugge, Flanders Hydraulics Research had the opportunity to combine the results of two models in order to perform a detailed analysis of the tidal current in front of a coastal port and to find the best alternative layout for this port. It was also a good occasion to evaluate and to improve the various modeling techniques. The model intercomparison showed corresponding results and also differences in the current velocity. Based on the analysis it can be recommended to consider not only the output values of a model but to calculate the relative outcome of different runs to interpret the impact of modified layouts of the port. |
Top | Auteurs |